Rynek nieruchomości wciąż się rozwija, a popyt na mieszkania nie słabnie. W związku z tym coraz więcej ludzi korzysta z usług biur nieruchomości, które zajmują się pośrednictwem w kupnie, sprzedaży oraz dzierżawie nieruchomości, weryfikowaniem stanu prawnego i faktycznego danego obiektu, szacowaniem jego wartości, a także profesjonalnym doradztwem. Co ciekawe założenie takiego biura nie jest aż tak skomplikowane jak mogłoby się wydawać, a stworzyć może jej właściwie każdy.
Po pierwsze trzeba wiedzieć, że takie biuro można prowadzić zarówno w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, jak i spółki cywilnej, osobowej lub kapitałowej. W pierwszym przypadku wystarczy złożyć wniosek, CEIDG-1, który jest jednocześnie wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wnioskiem o nadanie numeru specjalnych numerów REGON i NIP oraz zgłoszeniem firmy do Urzędu Skarbowego i ZUS. Zarejestrować trzeba także VAT, a w terminie do 7 dni od daty rozpoczęcia działalności zgłosić siebie do ubezpieczeń, które wiązać się będą z comiesięcznym opłacaniem składek w ZUSie. Ostatnim krokiem jaki należy uczynić przed wykonaniem pierwszej czynności związanej ze świadczeniem usług pośrednictwa na rynku nieruchomości, jest nabycie ubezpieczenia OC, którego koszt oscyluje zazwyczaj w granicach 500 złotych. Po założeniu przedsiębiorstwa pozostaje zadbanie o siedzibę firmy, a także o odpowiednią reklamę, która sprawi, że biuro nieruchomości będzie mogło przynosić naprawdę dobre zyski.
Artykuł napisany we współpracy z biurem nieruchomości Extra, które oferuje mieszkania Szczecin.