Cewka zapłonowa to jeden z ważnych elementów każdego auta. Odpowiada bowiem za wytwarzanie prądu niezbędnego do zaistnienia iskry na świecy zapłonowej, która powoduje zapłon mieszanki paliwowej w cylindrze silnika. Niestety ze względu na intensywną pracę jest to część zużywająca się stosunkowo szybko oraz podatna na różnego rodzaju awarie.
Cewka zapłonowa posiada wyłącznie jedno zadanie – przekształcenie prądu o niskim napięciu z akumulatora na prąd wymagany do wywołania iskry o napięciu sięgającym nawet 4000 V. Z tego powodu istnieje spore ryzyko jej usterki. Podstawowym objawem jest w tym przypadku niemożność uruchomienia silnika, ewentualnie jego bardzo nierówna praca na biegu jałowym (szarpanie w trakcie przyspieszania, wyraźny spadek mocy, falowanie obrotów itp.). Niekiedy dochodzi też do zwiększonego zużycia paliwa, co generuje duże koszty. Wymienione powyżej problemy pojawiają się przede wszystkim przy mocno rozgrzanym napędzie i zwiastują przeważnie jedno z dwóch zjawisk – wypadanie zapłonów bądź całkowity brak iskry na konkretnym cylindrze.
Nierzadko za kiepską wydolność cewki odpowiadają bezpośrednio zużyte przewody (nie jest przez nie w stanie skutecznie dostarczać prądu), nadmiernie zanieczyszczone lub skorodowane styki, zbyt słaby akumulator, a także zepsuty układ ładowania. Niezależnie od przyczyny awarii zawsze zachodzi konieczność dokładnego sprawdzenia wszystkich istotnych elementów i podjęcia ewentualnej decyzji o wymianie cewki. Jeśli kiedykolwiek zajdzie potrzeba wymiany cewki w naszym samochodzie, to nowy model bez problemu kupimy na https://www.shop.bendiks.pl/.