Po czym poznać usterkę cewki zapłonowej?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Cewka zapłonowa to jeden z ważnych elementów każdego auta. Odpowiada bowiem za wytwarzanie prądu niezbędnego do zaistnienia iskry na świecy zapłonowej, która powoduje zapłon mieszanki paliwowej w cylindrze silnika. Niestety ze względu na intensywną pracę jest to część zużywająca się stosunkowo szybko oraz podatna na różnego rodzaju awarie. 

Brak reakcji napędu to najczęstszy problem

Cewka zapłonowa posiada wyłącznie jedno zadanie – przekształcenie prądu o niskim napięciu z akumulatora na prąd wymagany do wywołania iskry o napięciu sięgającym nawet 4000 V. Z tego powodu istnieje spore ryzyko jej usterki. Podstawowym objawem jest w tym przypadku niemożność uruchomienia silnika, ewentualnie jego bardzo nierówna praca na biegu jałowym (szarpanie w trakcie przyspieszania, wyraźny spadek mocy, falowanie obrotów itp.). Niekiedy dochodzi też do zwiększonego zużycia paliwa, co generuje duże koszty. Wymienione powyżej problemy pojawiają się przede wszystkim przy mocno rozgrzanym napędzie i zwiastują przeważnie jedno z dwóch zjawisk – wypadanie zapłonów bądź całkowity brak iskry na konkretnym cylindrze.

Nierzadko za kiepską wydolność cewki odpowiadają bezpośrednio zużyte przewody (nie jest przez nie w stanie skutecznie dostarczać prądu), nadmiernie zanieczyszczone lub skorodowane styki, zbyt słaby akumulator, a także zepsuty układ ładowania. Niezależnie od przyczyny awarii zawsze zachodzi konieczność dokładnego sprawdzenia wszystkich istotnych elementów i podjęcia ewentualnej decyzji o wymianie cewki. Jeśli kiedykolwiek zajdzie potrzeba wymiany cewki w naszym samochodzie, to nowy model bez problemu kupimy na  https://www.shop.bendiks.pl/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*