Wtryskiwacz to część samochodu, która odpowiada za podawanie oleju napędowego do komór spalania w odpowiednim momencie. Paliwo przyjmuje wtedy formę mgiełki, za wtłaczanie go odpowiada ciśnienie na poziomie 2000 barów. Ich niesprawne działanie może mieć poważne konsekwencje dla silnika Diesla. Nowoczesne systemy utrudniają jednak znacznie wykrycie problemów. Jak zatem rozwiązać tego rodzaju problem?
Specjaliści wskazują, że klasyczny wtryskiwacz w silniku Diesla wytrzymuje około 200–250 tys. km przebiegu. Trudno jednak jednoznacznie określić, kiedy dokładnie układ wtryskowy ulega uszkodzeniom. Duże znaczenie ma tutaj jakość komponentów i marka. Za pojawiające się usterki odpowiadają również – zapowietrzenie układu paliwowego wywołujące uszkodzenie stosu piezo, jakość paliwa czy niewłaściwy montaż wraz z kodowaniem. Im dłużej zwlekamy z naprawą, tym większe szkody mogą się pojawić. Regeneracja wtrysków kosztuje około 2000 do 4000 zł. Dalsze postępowanie awarii może podnieść koszty nawet o trzy razy, ponieważ spowoduje uszkodzenie koła dwumasowego, rozrusznika i łańcucha rozrządu. Wymianę wtryskiwaczy najlepiej zlecić profesjonalistom, a ich oferta dostępna jest pod adresem https://urwana-swieca-zarowa.com.pl/oferta/wyciaganie-wtryskiwaczy/.