Zastosowanie zawieszenia gwintowanego pozwala na znaczne obniżenie oraz jednoczesne usztywnienie pojazdu. Jego cechą charakterystyczną jest przede wszystkim prosta i nieskomplikowana budowa. Warto więc poznać wszystkie zalety płynące z jego zastosowania w aucie.
Zawieszenie gwintowane zbudowane jest z czterech zestawów resorujących. W zewnętrznej obudowie amortyzatorów znajduje się gwint, do którego dołączone są nakrętki lub talerze i klucz umożliwiające regulowanie wysokości. Dzięki temu można zmniejszać lub zwiększać prześwit w samochodzie. Jego zmniejszenie sprawia, że obniżony zostaje środek ciężkości pojazdu, a co za tym idzie zwiększa się przyczepność pojazdu do jezdni. Wpływa to z kolei na większe bezpieczeństwo podczas jazdy na ostrych zakrętach. Jest to szczególnie ważne w przypadku jazdy sportowej, gdy samochód osiąga naprawdę duże prędkości.
Sztywne zawieszenie zdecydowanie lepiej reaguje na najmniejszy nawet ruch kierownicą, co przekłada się na łatwiejsze prowadzenie pojazdu. Wszystko to sprawia, że coraz więcej właścicieli decyduje się na jego zamontowanie. Można więc spotkać zawieszenie gwintowane Audi oraz w innych modelach samochodów. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że zmniejszenie prześwitu może spowodować obniżenie komfortu jazdy pojazdem zwłaszcza po dziurawych drogach. Z tego względu sprawdzi się ono idealnie w samochodach przeznaczonych do jazdy sportowej np. po specjalnie do tego przygotowanych torach.