Jeżeli zauważyliśmy, że w ostatnim czasie nasze auto zaczęło pracować nadmiernie głośno, jest to prawdopodobnie usterka tłumika. W dzisiejszym poradniku postaramy się sprawdzić dlaczego tak się dzieje. Dowiemy się też jak naprawić powyższy problem i doprowadzić tłumik do pełnej sprawności. Pamiętajmy, że cały układ wydechowy musi być w pełni sprawny, byśmy mogli legalnie jeździć po drogach publicznych, oraz zaliczyć coroczny przegląd techniczny.
Gdy podejrzewamy, że mogło dojść do usterki tłumika, warto przede wszystkim zajrzeć od tylnej strony pod auto. Obejrzyjmy dokładnie końcówkę wydechu, czy nie pojawiły się tam jakieś dziury. Zdarza się, że po wielu latach tłumik może przerdzewieć na wylot i właśnie to jest powodem nadmiernej głośności auta. Taką przypadłość ma zwłaszcza tłumik BMW e46, gdzie zastosowano wyjątkowo cienką blachę. Środowisko spalin jest natomiast wyjątkowo agresywne i powoduje, że każdy układ wydechowy ma tendencję do korodowania od wewnątrz.
Dziurawy tłumik, bądź inny element układu wydechowego, dyskwalifikuje auto z poruszania się po drogach. Wynika to ze znacznego zwiększenia się poziomu głośności. Policja może wtedy odebrać nam dowód rejestracyjny za zły stan techniczny auta. Tłumików nie ma sensu naprawiać, ponieważ jeżeli załata się jedną dziurę, zazwyczaj szybko wychodzi kolejna w innym miejscu. Najlepiej zakupić nowy, jeśli mamy np. Opla Astrę to tłumiki znajdziemy na https://pamaku.pl/tlumiki-opel-astra-astra-ii-1998-2004-i1041.html. Można tam dostać również inne elementy układu wydechowego.