Niektóre z awarii w aucie można dostrzec po pojawiających się pierwszych oznakach. Część z pojawiających się usterek ma bardzo podobne objawy. Każda z pojawiających się nieprawidłowości, to oznaka, że auto musi zostać poddane szczegółowej diagnostyce. W większości przypadków nie trzeba mieć dużej wiedzy z mechaniki, aby zauważyć, że z samochodem dzieje się coś nieprawidłowego.
Jednym z częstych objawów awarii w aucie są problemy z uruchomieniem. Auto nierówno pracuje na wolnych obrotach, podczas przyspieszania pojawiają się przerwy. Kłopoty z rozruchem samochodu zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym kojarzą się z niewłaściwą pracą akumulatora. Nie tylko niesprawny akumulator może być przyczyną tego typu awarii.
Niekiedy winowajca to rozrusznik, czyli elektryczno-mechaniczny element auta służący do odpalania pojazdu. W tym momencie pojawia się pytanie, czy wybrać rozrusznik nowy czy regenerowany? Rozrusznik można regenerować, koszt regeneracji będzie zazwyczaj dużo niższy, jak zakup nowej części. Innym podzespołem, który ma związek z uruchomieniem auta, jest alternator.
Jedną z częstych awarii alternatora jest zużycie łożysk i szczotek. Regeneracja alternatora kosztuje niewiele w porównaniu z tym ile kosztuje nowy alternator. Dlatego dość często na pytanie alternator nowy czy regenerowany, właściciele aut odpowiadają regenerowany. Fachowcy zajmujący się tego rodzaju naprawami twierdzą, że większość części elektrycznych i mechanicznych można z powodzeniem poddać regeneracji.